2017年11月18日 星期六

YOKO - Day 001


出發前日 . 家 . 晴

你好,John。

記得第一次拜讀你的著作,已經是小時候的事情了。由於當時我年紀還小,認字不多,故此讀到不懂的字都要去問哥哥,煩得要命。所以每當他看見我拿起你寫的書,都會露出痛苦的表情,現在回想起來仍然覺得十分好笑。


然而我還是樂此不疲地一直閱讀到現在。雖然你不認識我,可是對我來說,你是我從小到大的白日夢導遊。

而長大了的我也終於跟你一樣,成為了一位星際旅行家。

明天開始,我將會跟隨你的旅行記錄,造訪不同的星球。我希望親身體驗你的經歷,並以自己的角度寫成一本全新的星際旅行記錄。

這也是我的第一篇旅行日記,請多多指教。

宇宙無邊,生命有限。

-Yoko



The day before departure.Home.Sunny

Dear John,

I first read your book when I was a kid. Since I was too young to read and know many vocabulary, I would ask my brother and it was quite troublesome for him. Every time he saw me holding your book, his face filled with pain and that was an interesting memory.

However I never gave up on the reading. To me you always are the attendant of my daydreams since I was small, though you don't know who am I.

And now I grew up and became a space traveler like you.

Starting from tomorrow, I will follow your travelogue and visit different planets. I want to experience your experiences, and write my own space travelogue.

This is the first page of my travelogue, more are coming.

Too big the universe, too short to live.

-Yoko

沒有留言:

張貼留言