2018年4月17日 星期二

JOHN - Day 005

宇宙歷 19998 年 3 月 19 日.MKPE02 行星.晴


這次來到 MKPE02 行星,目的是探望一位曾經教導過我,現在已經退休的教官。

記得初中的時候,對於學業成績沒有特別執著的我總是被其他教官罵得很兇。然而那年,我遇上了他。

「JOHN,宇宙很大,生命很短啊。難道你沒有想去的地方,沒有想嘗試的事情嗎?」他拿著我慘不忍睹的成績單,語重心長地向我問道。

「有喔。我想現在就停學,然後環遊整個宇宙。哈哈!」當時的我只想亂七八糟地敷衍他。

「好!那我把所有駕駛太空船的知識都濃縮在這個學期內傳授給你。如果你能夠全部學會,我就替你申請停學,你就可以去實現這個夢想了。」教官卻認真得讓我有點受寵若驚。

有別於其他人,他可說是學校裡唯一一位認真聽我說話的教官。

或許是被他的熱情感染,我在那個學期不斷補課溫習,為「停學」這個終極目標而努力。終於,我在那年的太空船駕駛科拿到全級第一的成績。不過同時也因為認真讀書,才切實地感受到自己的不足。

「教官,我......還想再多學一點。所以還是繼續升學好了。」學期完結的那天,首次從學業中得到成功感的我認真地希望可以繼續跟教官學習。

「哈哈!那當然好!努力吧,JOHN。」教官向我遞上一顆糖果。讓我有點不明所以。

原來他最大的心願就是跟太太開一間糖果店。那天他也終於辭去工作,準備追逐自己的夢想......

「你就是 JOHN 嗎?我先生經常有提起你哩!」

糖果店的女店主在琳琅滿目的貨架上隨機拿了幾款糖果放在瓶子裡送給我。這個時候,我看見櫃台上放著教官的家庭相片。相片中的他雖然躺在病床上,卻還是拿著店裡的糖果,滿臉笑容地跟他的太太和兒子拍照。

「JOHN,我可以拜託你把這個帶到 Z017行星上的一家糖果店嗎?那位店主是當年跟我先生一起研究製作糖果的朋友。」女店主把一份糖果製作的食譜交給我。

「當然可以。謝謝你的糖果。」我把太空衣的外觀轉換成當年的款式,以太空船駕駛科學生的身份往 Z017 行星出發。

MKPE02 行星上有一家糖果店。糖果全部由店家自製,美味可口,而且滿載著夢想。

宇宙很大,生命很短。

-JOHN
寫於前往 Z017 行星途中

---------------------------


Space calendar 19998/3/19. Planet MKPE02. Sunny

The reason I came to visit planet MKPE02 this time is to visit an instructor who used to teach me and has now retired.

When I was in junior secondary school, because I didn’t care much about my grades, my instructors were always very fierce to me. But, that year, I met him.

“JOHN, space is very big but life is very short. Isn’t there any place that you want to go, anything that you want to try?” He asked me earnestly, holding my terrible report card.
“Yes, there is. I want to drop out of school now and explore the entire universe. Haha!” At that time, I only wanted to end the conversation.

“Okay! Then I’ll condense all my knowledge of driving a spaceship and teach them to you in this semester. If you can learn all of that, I’ll apply for school suspension for you, so you can achieve your dream.” He said seriously. I was surprised by how seriously he took me.

Unlike the others, he was the only instructor in this school who would really listen to me.

Perhaps I was affected by his enthusiasm, for the remaining semester, I worked incessantly hard on studying, in order to get myself ‘suspended’. In the end, I was first in that year’s Spaceship Driving. But at the same time, because I was studying hard, I felt inadequate.

“Sir, I... want to learn more. So, I think it’s best for me to just stay in school.” The day the semester ends, for the first time, I felt a sense of achievement in my academic studies. I realized I wanted to keep on learning from him.

“Haha! Of course! Let’s work hard, JOHN.” My instructor offered me a piece of candy. But, I was a bit confused by his gesture.

Turns out his biggest wish was to own a candy shop with his wife. But the day he quit his job and got ready to chase after his dream...

“You’re JOHN? My husband’s always talking about you!”

The female shop owner of the candy store grabbed a few different kinds of candies and gave them to me in a jar. At this moment, I noticed my instructor’s family portrait on the counter. In the photo, even though he is sick and lying on his bed, he is still smiling and holding the candies from the shop while taking the photo with his family.

“JOHN, can I trouble you with bringing this to a candy store on planet Z017? The shop owner used to develop candies with my husband back in the days.” the female shop owner passed me a candy recipe.

“Of course. Thanks for the candy. “ I changed the appearance of my spacesuit to the style of those days and set off to planet Z017 as a spacecraft aviation student.

There is a candy store on planet MKPE02. All the candies are made in store. They are very tasty and are filled with dreams.

Space is big, life is short.

-JOHN
Written on the way to planet Z017

沒有留言:

張貼留言